Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Tuesday, December 15, 2009

aim me and just pull the trigger.

hey hi hello :)



kepada semuaa yang tanya aku kedai buku dah bukak ke belum, HAAA DAH BUKAK. so silakan beli beli beli barang-barang anda.


pegi sekola tengah hari tadi. aku rasa macam lame je tak jalan kat jalan tu, untuk tujuan pegi sekolah. masa sampai kat jalan yang selalu bas parking tu, aku slow down. tk tahu kenapa tapi aku rasa nak lari, nak lari dan lari dan lari dan lari sampai kena langgar kereta ke. tapi aku nak lari. boleh tk bagi kekuatan kaki kat aku ? superpower tu je aku nak.

masa kat jalan tu, aku slow walk sambil tengok dalam sekolah. aku nampak 3 kelas tu. ye 3 tu je aku nampak mase tu, hehehe. sumpah aku mengeluh kuat, haihhhhhhhh. macam berat tapi aku sendiri tk tahu apa yang berat. terlalu banyak kenangan manis ? S A N G A T. tengok tempat tu kosong, aku rasa macam hati aku kosong. padahal tengah cuti je, bukan takde makhluk sekolah tu dah, haihhhh.

Rasanya tahun depan dah tk berkumpul depan 2 kelas tu lagi. tapi tk kira nak duduk situ jugak ! :(

aku tetap nak kelas yang sama tahun depannnn. tolongla jangan tukar kelas boleh ? kenapaa real life takde macam SETIAP SORANG DAPAT 3 PERMINTAAN, haihhhh. kelas tahun ni tetap the best walaupun macam-macam benda buruk terjadi tapi dia tetap the best tolongla aku nak situ jugakk.

tapi kan tapi kan tapi kan, tahun depan dah takde ketuk-ketuk dinding kelas sebelah dah. sebab kelas dah berubah kan kan kan. tapi kalau kelas tetap same kedudukan, memang tak ade ketuk dinding dah. sebab situasi dah berubah, kan awak kan kan ? :') haih awak, entah berapa juta kali saya mengeluh.

aku tknk tahun bergerak boleh ? aku tknak bumi berputar boleh ? aku tknk semua org jadi matang boleh ? aku tknk aku mula berfikir matang and fikir masa depan boleh ? aku tknk kitorang habis sekolah boleh ? aku tknk lalui hidup dunia sebenar boleh ?

aku nak kekal budak kecik riang boleh ? aku nak kekal jadi budak kecik yang tk kenal makna perkataan masalah dan hanya reti menari dan menanyi boleh ? aku nak kekal budak kecik yang suka mandi dalam hujan dan bukan menangis dalam hujan seperti hujan turun untk membasahi bumi boleh ? aku nak kekal belajar main-main masa sekolah rendah dulu dan bila exam hanya tembak senapang gajah boleh ? aku nak kekal bahagia dalam hidup boleh ?

tapi memang semuanya tk boleh.

aku tk boleh kekal jadi budak kecik riang sebab aku semakin membesar. aku tk boleh kekal jadi budak kecik yg tk reti makna perkataan masalah dan hanya reti menari dan menyanyi je sebab hidup sentiasa berputar dan kita sentiasa menerima masalah, dengan hati terbuka atau berkunci. aku tk boleh kekal jadi budak kecik yang suka mandi dalam hujan dan bukan yang menangis dalam hujan seperti hujan turun untk membasahi bumi sebab setiap masalah, pasti akan ada air mata mengiringi dan menemani. aku tk boleh kekal main-main masa belajar dan bila exam tembak senapang gajah sebab semuanya makin BERAT BERAT BERAT. dan akhir sekali, aku tk boleh kekal bahagia sebab ... sebab memang tak boleh. ( aku sendiri tk sanggup jawab soalan tu )

TAPI AKU TK MENOLAK. aku cuma hanya meminta dan bertanya. aku terima semuanya. aku tetap ikut flow kehidupan. sebab semua ini adalah perjalanan kehidupan. semua ni tetap akan terjadi.

HAIHHHH AKU BENCI BILA AKU FIKIR MACAM NI SEBAB AKU AKAN LOST. sebab aku dah takde lagi orang disisi yang sentiasa menemani untk berkongsi segalanyaaaa.


aku tk tahu kenapa penyakit kebosanan aku melanda tahap gaban untk cuti panjang tahun ni. aku duduk kat atas almari kat dapur and ketuk-ketuk kepala aku kat cermin sambil jerit, tapi masih tk dapat hilangkan kebosanan aku. aku dah masuk bilik mama and kacau mama buat kerja tapi aku kena marah, masih tk dapat hilangkan kebosanan aku. aku dah berulang kali baca magazine seventeen and galaxie tapi masih tk dapat hilangkan kebosanan aku. aku rasa ini sebab aku kehilangan teman sms dan teman setia sehati sejiwa * Ecehh * selama ni sebab die dah pergi. eh tak, die masih hidup.

ni lagi satu, BERAT BERAT BERAT. takde langsung imperfections awak yang membuatkan saya benci awak, buatkan saya rindu awak lagi teruk adelah. hish, kenapa la aku sucks sangat in losing people.


petang tadi aku pegi taman dengan sofea dengan bibik. saje nak bawak sofea main kesian dia duduk rumah jeee. tapi penatnye memang tk tercakap laaa. tapi kan masa otw balik rumah, sofea nak turun so aku bagila die jalan. tetibe perasan sebelah kasut die hilang. so aku suruh bibik bawak sofea balik, aku pegi cari kasut.

aku jalan balik dekat semua laluan yang kitorang jalan, yang kitorang stop or pape jela. takde langsung. aku cari dalam longkang pun tk adee. 3 kali aku buat pusingan yang same tapi still tak jumpaaaa. takkanla aku tk nampak kasut tu punyela warna terang warna oren. lepas pusing banyak kali, aku jadi penaaat. then aku stop tengah jalan, aku nangis.

aku tk tahuuuuuuuuuu kenapa aku sensitif sangat sangat sangat lately. duduk sorang-sorang je mesti nangis. aku rasa bersalah kasut adik aku hilang, aku cuai ! haih haih haih. awak, mana awak masa ni waktu saya perlukan awak untuk bercerita dan meluahkan perasaan ? mana awak masa ni waktu saya perlukan orang untuk pujuk saya supaya berhenti nangis, dengan suara ambil berat awak yang macam awak selalu lakukan ? awak kata, walau apa pun yang terjadi, walaupun kita kawan, awak akan berada dengan saya ketika saya perlukan awak.

tak kira la walaupun pukul 4 pagi macam dulu. awak teman saya sampai pagi. awak sanggup tk tidur sebab saya tk boleh tidur. awak sanggup call saya banyak kali bila saya nangis dan tk angkat call awak. tapi awak tk kotakan semua kata-kata awak. awak TETAP MENGHILANG ketika saya amat perlukan kehadiran awak. mencarut la ape sekali pun dekat saya tapi saya tk boleh ubah perasaan ni. Ohh kecuali awak bunuh saya, haa memangla.


weiii walaupun aku takut nak masuk sekola untuk umur 14 tahun, TAPI AKU NAK PEGI SEKOLA. aku bosaaaaaaan duduk rumah. sebab dh takde sape nak teman. haihhhhh. Ehh tapi masih cuakla.




p/s : sorryla emosional malam ni. sensitif gila or annoying. byeeee.

No comments: