Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Friday, December 11, 2009

Each time the wind blows, i hear your voice so i call your name

hey hi hello (:


pegi johor hari rabu, dengan mama abah kaklong and sofea. nak melawat abah mie, lama tk tengok dia. since mama pun ada meeting kat johor hari rabu, kitorang berdua tumpang sekali. kalau tk dah kena naik bas pegi.

bertolak around 10 macam tu, abahla datang lambat, hahaa. kereta dah bergerak, tetibe abah cakap kesian sofea asyik kena tinggal je. so abah suruh bawak dia. kelam kabut aku lari siapkan beg budak si kicik niii. budak kicik tu pun excited la dapat ikut naik kereta, hahaha.

dalam kereta tk buat apa pun. dengar lagu je lebih. Thank you kepada lagu fireflies by owl city sebab menemani aku, hilang bosan aku. hehehe. Dah half way perjalanan tu tertidur kejap, bayangkan tengah dengar lagu jerit-jerit kuat gila aku boleh tertidur -.-

sampai johor around 2 something, terus pegi taman daya and cari kedai makan. entah kenapa aku tk selera, makanan separuh pn tk habis, sighs. lepas makan terus gerak pegi rumah abah. masa otw tu entah kenapa aku kecut perut, macam takut gila tapi aku tk tahu kenapa. dah lama tk jumpa abah kot.

masa sampai tu salam abah, salam kak in and cousins lain. abah nampak, cengkung. nampak tk sihat. nasib baik masa tu dapat kawal air mata lagi, sighs. so tinggal aku, kaklong dengan sofea dekat rumah abah mie. sebab mama dengan abah nak pegi meeting dulu, dah habis meeting baru amek sofea.

mula-mula macam agak kekok, tk biasa dengan suasana rumah tu. nak cakap dengan abah pun tk tahu nak cakap apa. so kitorang just uruskan sofea jela, biasala si kecik ni banyak kerenah nak main nak makan nak pegi main dengan kucing laa apela. sampai kak in pun dah penat nak kejar dia, hahaha.

and masa tu abah tengah baring kat ruang tamu, tengok tv. tetibe sofea datang, baring kat dia. main-main dengan dia. abah pun layan je, nampak happy. abah nampak nak main dengan sofea. tahla, mungkin die rasa kehilangan kasih sayang anak. die tk sempat nak tengok kitorang masa kitorang baby dulu, die tk ada dengan kitorang masa kitorang membesar, mengharungi segalanya.

Fatin, tolongla jangan nangis ..

Then mandikan sofea, and duduk tengok tv, borak-borak. around 6 macamtu, mama dengan abah sampai. mama ajak kitorang pegi rumah maksom tapi kak in tknak ikut, so aku dengan kaklong and sofea jela pegi. dah alang-alang sampai johor, jengukla kan. bukan selalu pegi johor, jauhh.

mama ajak aku dengan kaklong pegi rumah jiran sebelah kejap. jiran lama, dulu jaga kaklong. makcik jun kitorang panggil.

fatin : * salam *
cik jun : Ehh ini la fatin nye kan ?
mama : ha ah, inila die yang si kecik dulu tu,
cik jun : ya Allah, lain nye kamu sekarang. dulu tembam, kecik. sekarang dah tinggi.
fatin : hahaha, masa tu 2 tahun. dah lama tk jumpa,


cik jun : oh yang ini farani ? dah besar dah kamu.
kaklong : (:
cik jun : tengah amek spm ke ?
kaklong : eh takla, saya dah masuk U.
cik jun : oh dah U. dah besar rupanyaa.


ye, sentiasa cik farani kita awet muda ye xD

sebelum pegi rumah maksom, kitorang minum petang kejapp. jangan tanya berapa banyak aku makan xD

abah : suraya, nak lagi satu ? kite share, you amek half , i amek half.
fatin : oh hmm okay. mama, we're ordering one more.
mama : tambah lagi ? sape yang makan ni ?
abah : suraya ! die lapar sangat, i tolong orderkan je.
fatin : abah ! eee you yang nak order, kita pulak dapat nama.

balik dari rumah maksom pukul 8.15 macamtu, mama hantar aku dengan kaklong balik rumah abah mie. mama, abah dengan sofea balik kl malam tu. malam tu kitorang berbual dengan mama kak in, yang memang kitorang panggil mama jugak. mama nampak lain, macam dah kurus sikit daripada dulu. so berbual dengan dorang masa kat meja makan. mama tanye pasal braces kaklong sume.

masa tu aku bagi abah baju yang aku belikan untuk dia masa kat langkawi haritu, bila aku bagi jea nampak muka dia happy. sumpah time tu rasa nak nangis, cuma tak nangis je sebab ramai org. aku rasa aku dah lama abaikan tanggungjawab aku sebagai anak dia, dah lama tk belikan barang untuk die. cant remember when is the last time i bought something for him. then abah cakap,

abah : abah takde pegi jalan mane-mane, abah pakai baju ni dekat rumah takpe ke ?

i was speechless. the way die cakap, the way die tanya. aku cuma angguk and senyum je, lepastu aku peluk dia. nothing can explain my feelings at the moment, NOTHING.

lepas makan tu duduk je tengok tv, borak-borak. around 11 macamtu, semua dah masuk tidur. aku, kaklong dengan kak in tidur bertiga kat bilik belakang. bentang toto and tidur, senang je. tapi kitorang biasela, macam 20 tahun tk jumpa, cerita tk penah habis. hahaha.

fatin : weii bawakla faizi jumpa mama ,
kaklong : eleh aku bawak kalau kau bawak fawwaz jumpa mama dulu,
fatin : Er asal aku pulak ? yang tua la dulu.
kaklong : kau dengan dia lagi lama dari aku dengan faizi
fatin : er ...


sighs. entah bila nak bagitahu mama ape yang telah terjadi. awak, mama nak jumpa awak. tapi awak dah buat macam ni. kalau saye suruh awak sendiri do the talking dengan mama boleh ? explain semuanya dekat mama sendiri.

so kitorang bercakap-bercakap-bercakap sampai pukul 1 lebih macamtu. aku tergelak banyak gila sampai sakit perut aku. kak in pulak asyik pukul je, hahaa. Sumpah kaklong bercerita time tu real gila, dengan mimik muka, gerak tangan. hahahaha xD

bangun dalam pukul 8 lebih macamtu, sebab nak bersiap keluar awal. pegi stesen bus nak beli tiket bus, takut habis. so mandi sarapan kemas barang. around 10 macam tu kitorang keluar rumah. masa nak keluar tu salam semua. masa salam abah, aku peluk abah. die peluk aku erat sangat, macam tknak lepas. tolongla, tknak nangis depan dia. then kitorang kena jalan kaki pegi lorong depan, nak naik teksi. masa tu aku asyik pusing belakang je nak lambai abah, abah tunggu kat situ, sampai kitorang hilang dari pandangan. masa tu ... haih.

masa tengah tunggu teksi tu, kak in tersalah tahan kereta honda warna merah, die ingatkan itu teksi. nasib baik kereta tu tk stop, hahaha malu gilaa time tu. dah naik teksi, terus pegi stesen bus larkin, beli tiket and letak beg. beli tiket bus transnasional.

kaklong : wei aya, bus double decker. nak duduk atas ke bawah ?
fatin : eh ye eh ? atas atas !
kaklong : aku prefer duduk bawah, kat atas peningla.
fatin : ha ah ek. eh tapi nak atas jugak.
kaklong : ah tk kesahla. atas pun atas la.

then kitorang pegi hantar beg kat loker, sebab lepastu nak pegi jalan-jalan kat City Square, so tknak bawak beg. masa tu mama call kaklong,

kaklong : ma, kitorang dah beli tiket pukul 5. naik bus double decker, duduk atas.
mama : transnasional pun dah ada double decker ?
kaklong : ha ah. aya la yang paling excited sekali.

hahaha. ye saya tahu saya memang macamtu. excited benda baru. Ecehh baru ke benda tu ?

then terus naik teksi pegi City Square. eh aku nak tanye, aku yang dah lama tk naik teksi ke atau memang harga dah naik lama dah ? gila mencekik starting rm 3. and aku rasa setiap 50 meter, die caj 10 sen. hersh gilaaa mahal pengangkutan awam nowadays. kalau kumpul duit kite spend untk pengangkutan awam, dah boleh beli kereta sebijik kot.

dah sampai kat city square tuu, kitorang masuk-masuk terus camwhoring kat tengah-tengah tu. sebab ada christmas decoration. gila sekejap la kitorang kat situ, hehehe.

then jalan-jalan, aku dengan kaklong beli cardigan dengan t-shirt each, and belikan abang ngah beg. kak in beli sepit rambut dgn cekak, jam untk pakwe die, and tah lupe la. hahaha. bila dah lapar, kitorang serbu food court. as usual, mestila ramai orang. so cari tempat duduk belakang and aku pegi beli air. kaklong dengan kak in beli makanan.

kaklong order yong taufu, share dengan aku. tapi aku tk makan sangat pun, makan 2 ke 3 ketul je. sighs takde selera sangat time tu.

kak in : eh aya, kenapa tk makan lagi ?
fatin : er kenyang dah, cukupla.
kak in : makan sikit macamtu kata kenyang ?
kaklong : die kenyang makan hati.

masa tu kak in order chicken chop, so die share dengan kaklong sikit. berapa kali die pujuk aku makan, tetap tknak.

kak in : aya, bukan aya suka makan ke ?
fatin : haa mana ada. takpela kenyang dah.
kak in : jamahla sikit,
kaklong : biarlah die, kenyang makan hati.

haha nak buat macam mana. kalau time tu korang suakan aku ferrero roche atau kinder bueno pun, aku simpan je dalam beg. yes, seteruk itu awak buat saya.

then kitorang pegi solat zohor jap. and continue cari barang. bile dah penat pusing, kitorang beli aiskrim Mc'D and camwhoring lagi kat tengah-tengah, kat christmas decoration tu. then kena tegur dengan guard sebab tkleh makan kat area situ, hahaha. so kitorang makan kat luar, angin kuat gilaa. best gila time tu.

masa camwhoring kak in jadi gila yang memang gila. superb excited and asyik gelak je, hahaha aku pun tk tahu kenapa.

then around 4 something, naik teksi pegi stesen bus larkin. sampai sana terus pegi masjid kat situ, nak solat asar. ada makcik ni boleh tengok tv thru handphone kat masjid tu, kuat-kuat pulak tu. lepas solat, terus pegi ambik beg and pegi kat bus. masa nak berpisah dengan kak in tu rasa macam susah pulak, entahla.

then kitorang suruh kak in balik dulu, sebab dah petang pun masa tu. dahla die baik sorang-sorang, kesian dia. thank you kak in (: masa bus bergerak tu, aku rasa macam hati aku disiat-siat. tolong. tah kenapa aku rasa nak stay kat johor lagi lama, tk keadaan tk mengizinkan. sighs. takpela, janji abah tahu yang anak-anak die masih ambil berat kat dia :')

dalam bus tu aku dengar lagu je. kaklong tidur sebab die tk bawak earphone. and sekejap-sekejap aku nangis je, nasib baik kaklong tidur. entahla, memang nak tahan tapi tk boleh tahan. awak, mata ni dah sembap sebab nangis pasal awak. silap haribulan, saya boleh buta sebab asyik nangis je.

die stop dua kali, pertama kat perhentian Machap. yang kedua kat pedas linggi. both perhentian kitorang turun, sebab lapar. hahaha tapi aku makan roti je. yelah kan, kenyang makan hati la katekan. masa kat pedas linggi tu, ada this guy tk tahan sangat nak pegi toilet kot, muka die teruk dia. aku dengan kaklong pandang dia, kitorang tergelak. die pandang kitorang, lepastu die pun gelak. masa turun bus, die lari pegi toilet. hahaha lawak gila masa tu.

kitorang sampai kat stesen puduraya pukul 10. mama memang dah tunggu kat situ. masa tu nak lintas jalan susah, banyak kereta and banyak polis. nak naik jejantas tu jauh, dah penat dh tk larat dah. tapi nak tknak lintas jela, polis tu pandang je. hehehe sorry eh pakcik, dah malam, penatla xp tapi seriously macam penuh kawasan pudu tu dengan polis, entah kenapa.

balik rumah memang best gilaa la. rindu gila kat sofea. mama kata masa kitorang takde, sofea asyik tanye je kat semua org mane yaya. masuk bilik aku, tengok aku takde. die panggil bibik tanye mane aku. hahaha comel jea (: sampai rumah tu terus peluk dia gila-gila-gila. hahaha. rindu nak mati walaupun baru sehari. then die ajak main kejar-kejar, terkekek kekek die gelak masa aku geletek dia, ahaha. tu laa, masa dia ada berdekatan penat nak jaga, dah jauh baru rindu. hahaha.

malam td tk boleh tidur. aku dekatkan diri aku dengan Yang Maha Esa, segalanya aku luahkan. tk terkira dah berapa baldi tong semua aku nangis. tapi masa tu tetap tk boleh tidur, aku tidur pukul 4.30 macamtu kot. sighs and sekarang tengah demam panas tahap gila and migrain.

Taknak telan ubat. nanti .... sighs, semua sebab awak. tk tahu kenapa saya masih mengharapkan awak sedangkan awak layan saya macam sampah. saya mcm manusia yg takde hati dan perasaan.


sighs, awak awak. entah kenapa saya rindukan awak.



2 comments:

Qamaruls said...

oiii giler panjang post....

Norfatin Suraya said...

hahaha tahu tkpe. nak buat mcm mana, dua hari punya post (: