Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Sunday, November 8, 2009

Michael Jackson - This Is It



heeeeeeeeeeeeeeee ;DD ( sorry excited jap xD )



semalam mama and kaklong keluar pegi klinik gigi, kaklong ada appointment. and semalam pun aku bosan gila takda benda nak buat kecuali makan
buncitkan perut
, tidur and online. so masa mama and kaklong balik semalam, aku cakap dengan mama, jum tengok MJ kat ou. and surprisingly, mama setuju ! ^^

tapi pegi tengok bertiga jea. mama abah and sofea jalan-jalan. mama siap suruh book ticket awal-awal lagi :)

amek show pukul 6.45. so abah datang dalam pukul 6 camtu, time tu sume dah kelam kabut sebab dah lambat, plus hujan lebat gila masa tu. aku boleh tertidur kejap dalam kereta, heeee. sampai je dah pukul 6.30, sebab jam lagi en. kelam kabut pegi amek ticket, nasib baik masih boleh beli, lagipun tk ramai orang pun masa tu. so beli popcorn and terus masuk.

masa masuk tu, dia baru je mule. so terus duduk and enjoy the show. tapi tk aman nk tengok movie, this family belakang kitorang asyik gelak kuat-kuat lepastu kaki sepak kerusi kitorang. abang ngah cakap, kalau budak-budak memang die dah sebat kaki dorang. hahaha.

overall, cerita Michael Jackson - This Is It adalah sangat sangat sangat awesome ! aku menangis tengok movie tu, heeeee. and die punye great sampai aku tk taw nak cakap mcm mana dah. and aku macam dah suka gila lagu-lagu Mj sampai download and asyik nyanyi jea.

masa awal-awal die cerita audition untuk dancers and penyanyi latar semua. ramai gila yang datang uji bakat. lepastu die interview semua yang terpilih, menangis-nangis kegembiraan masing-masing :)

cerita tu nak dekat 2 jam. 1 hour 45 minutes kot. dah habis cerita tu, kitorang keluar tergesa-gesa sebab mama suruh cepat, mama dengan abah dah penat. and sofea tk reti duduk diam, hahaha. and kaklong masa tu pun demam teruk sangat, sampai nak pengsan. so kitorang decided nak dinner kat brp jea.

masa dalam kereta, abang ngah nak makan A&W yang mama dengan abah bungkuskan, ade la cam fries and nugget sikit. masa tu kaklong cakap dia nak sikit, so abang bagila bungkus fries tu dekat aku,


kaklong : wehh , ade ape dalam bekas tuu ?
fatin : manaa ? * tengok dalam bekas *
kaklong : anak lipas !
fatin : aaaaaaaaa ! * campak kat kaklong *
kaklong : AAAAAAAAA ! * campak balik *
fatin & kaklong : AAAAAAAAA !!

lepastu aku dah gerak jauh-jauh kat abang ngah and gelak sampai nangis, tak tahan gila lawak dia. mama dengan abah pun gelak gila sampai kereta bawak pun tk betul. and masa tu abang ngah tengok dalam bekas fries pun ada anak lipas, terus dia ikat kuat-kuat plastik tu and campak kat bawah. hahahaha.


kaklong : asal banyak gila anak lipas dalam kete abah ?
abah : biarla sebab abah bela semuanya,
fatin : ha ah kereta abah semua ada, buaya pun nak bela.
kaklong : abah la buaya nye tu ,
mama : hahahahahahahahaha ,

and masa tu abang ngah nampak ade anak lipas dekat straw tu, terus die buang luar kereta.

abang ngah : sebab abah, ni kali pertama untuk tahun ni aku buang sampah kat jalan raya, bukan tong sampah.


hahaha. abang ngah memang pantang kalau orang buang sampah merata-rata. baik baik :) lepastu hantar mama and baby balik rumah, sebab baby dah tidur and mama taknak makan. kitorang berempat pegi makan kat restoran kampung subang. pergh lapar gila masa tu, heeee ;D

balik rumah pun dah penat. tapi sempat online lagii. hahaha. lepastu tidur sebab dah tk tahan gila.


and ni videos lagu MJ dalam movie This Is It yg aku suka,





ini video dia memang awesome !





aku suka lagu ni :)




lagu ni la yang buat aku nangis :'( masa tu cam teringat yang dia dah mati, lepastu aku sedih gila.



aku tergamam masa tengok ni kat movie tu. tapi kat movie tu, die punye video lain sebab die buat video baru. sumpah aku addicted kat lagu ni.



lagu ni pun best best best !


tapi agak sedih la sebab Michael Jackson tk nyanyi lagu you're not alone. and sedih sebab dia meninggal 2 hari before this big event :( aura dia power gilaaaaa, and MJ humble sangat masa dorang tengah praktis, die layan semua sama rata. i mean, takde bezakan taraf. i just love him :)


and sapa yang tk pernah tengok movie ni, aku memang galakkan sangat-sangat pegila tengok. lagipun cerita ni sampai khamis minggu depan je tk silap, die nak showkan 2 minggu jea. pegi tengok cepat !





No comments: