Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Monday, November 30, 2009

and you've got a smile that could light up this whole town,

hey hi hello :)


hari sabtu ingatkan nak bangun lambat, tidur lame-lame tpi tkleh, heee. kena bangun pukul 9 sebab pukul 10 nak pegi Amcorp Mall dengan mama. adaaaa sale buku. 70% off, peminat buku mana yang taknak pegi ? rasanya yang tk rajin baca pun pegi jugak kot.

sampai around 11, parking kat luar penuh gilaaaaaaaaaa -.- nampak ada orang bawak balik berplastik-plastik, berkotak-kotak. pfrh gila ah. so kitorang masuk parking dalam, senang nak angkat barang nanti.

masuk dalam je terus pegi hall die tuu. nampak seriously macam tin sardin, gilaaaa ramai. even nak masuk dalam pun kene beratur. nasib baik kitorang beratur cepat so takdela panjang sangat. die bagi masuk dalam 10 orang sekali masuk camtu. bila kitorang masuk je, aku dengan mama macam blur kejapp. nak pegi mana ni ? hahaha.

so kitorang decided nak berpecah. senang nak cari buku. mama kate if buku harga rm 10, bolehla aku amek around 10 books. yang dijual semua buku novels english. bukan novels jela, semua jenis buku adaaaaaa. aku ambik buku sikit sikit sikit, tengok-tengok dah amek 12, hahaha. so terus cari mama sebab macam mana nak pegang 12 buku macam tuu jea.

bila jumpa mama, mama punya lagi best, sampai 2 tangan kena pegang, hahaha. so kitorang decided nak amek kotak yang disediakan kat situ. bila dah amek kotak, buku amek je masuk kotak. amek je masuk kotak. so tak sedar berapa banyak amek buku. hahaha.

pegi bahagian children's books, nak carikan buku untk sofea. aku jumpa buku Barney untuk dia ! ^^

Ehh gila lah weii buku suma first hand and murah gilaaaaaaaaaaaaaa. bayangkan la, mostly rm 8. even the hard covers pun rm 8. manusia macam gila tengok buku macam kat sale baju. ramai beli berkotak-kotak. tapi mama kata satu kotak ckupla, hahaha.

aku beli 15 buku, mama beli 15 buku, sofea punye 3 buku xD total harga buat aku dengan mama gelak gila gila gila. rm 257 untuk semua, hahaha. tak pernah aku dengan mama shopping sampai banyak macam tu kecuali barang dapur, hahaha.

balik rumah rehat kejapp. sebab penat gilaaa. tangan aku shaking non stop sebab aku angkat kotak tuu.

around 4 camtu, aku dengan mama start kemas bilik mama. mama nak buat renovasi bilik, hahaha ubah katil almari sumelaa. dah siap kemas bilik, kemas ruang tamu atas. banyak mama punya file-file sume mama nak kemas.

tengah kemas-kemas tu, tetibe sofea jatuh tangga :o masa tu tepi tangga ada tilam baby, mama nak suruh bibik cuci. sofea pegi naik atas silam tu, surf kat tangga. mana tak jatuh berguling. nasib baik aku sempat sambut. takde pape luka cuma die nangis teruk gilaa. takut kot. tapi lepastu buat lagi -.-

masa tengah kemas tu jumpa gambar-gambar masa kitorang kecik-kecik. aku tembam gila, hahaha. memang masa tu, tk tahula nak cakap apa. hahaha. nanti aku try scan and uploadkan. ( walaupun kaklong kata gambar yang ada dia jangan masuk, tetap akan masuk jugakkk ;P )

dah kemas file-file, mama kemas library mama pulakk. orang banyak pinjam buku so buku tu semua dah tak tersusun. mama susun mama punye, aku susun aku punyaa. eh aku balut semua buku-buku baru beli tuu, hahaa sayang gilaa xD

mama : buku sekolah tak balut, buku cerita yang dia balut.

and aku guna pembalut yang kena balut sendiri, bukan pembalut ready made. pergh berjaya jugak balut sebab ini first time, selama ni balut buku teks semua guna yang readymade, tk pun mintk kaklong tolong balutkan xD walaupun buruk, tapi ada la rupa pembalut :')

malam tu memang rehaaaaat gila. penat gila sepanjang hari.





p/s : if korang nak pegi book sale tu, dekat Amcorp mall sampai hari rabu ni je last. pegila weii kepada yang peminat bukuuu. memang murah gilaaa. by Big Bad Wolf Books :)

kalau tk caya bukak laman web dia, www.bigbadwolf.com

:)

No comments: