Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Sunday, February 1, 2009

mangrove

syarikat mak aku ade aktiviti
kat taman alam.
about mangrove,climate change and banyak lahh.

so,
mak aku ajak aku join die.
sebab aku kat rumah asyik on9 jehh.

mula-mula aku tanak pegi.
sebab malas.
ngeheh.

tapi aku pegi jugee.
:)

pagi tuh,
bangun pukul 7.30.
bersiap-siap sebab pukul 8 lebih nak pegi.

sampai sane dah nak pukul 9.
berkumpul kat tempat parking.
tunggu cikgu2.

senarai sekolah-sekolah yang terlibat :

=> sm sains kuala selangor

=> smk seri tanjung

=> smk sultan abdul aziz

=> smk sultan sulaiman shah

=> smk tiram jaya

=> smk dato' harun.


6 buah sekolah yang terlibat.
aku x terlibat sepenuhnya.
:)

kitorang pegi breakfast.
die macam bilik jeh.
tapi xde la kcik sangat.
group by group masuk.

mase tengah breakfast tuh,
faezani and member die datang jumpe cikgu smsks.
faeezani tertukar beg ngan budak form 1.
so kene lahh balik smsks sebab nak amik buku.

cikgu ajak aku pegi skali
since aku nak jumpe nabil imad.
aku pun ikut lahh.

smsks not bad.
jauh ke dalam.
so tenang and sunyi.
aman weyh kalo blajar.
:)

oh btw,
faeezani tuh cute ohh.
no.im serious.
die memang cute.
even mak aku pun suke die.
die peramah and kelakar gileh.
aku ade gamba die.
:)

dah smpai smsks,
faeezani ngan member die pegi tukar beg.
cikgu eli bawak aku jumpe nabil.
mase tuh nabil tengah prep dalam kelas.

bile die nampak aku

nabil : whoa ! fatin ! ape ko buat kat sini ?!
aku : hahah.terkejut yek ? hahah.aku ikut mak aku.ade program kat taman alam.

then kitorang borak2.
cikgu eli ade kat sbelah tuh.

cikgu eli : *tenung kitorang* haa nabil.kenapa tuh ?
nabil : ehh cikgu kami xde pape.die nie kawan lame saye.
aku : hahah.betul cikgu.kitorang kawan jeh.
cikgu eli : hahah. :)


then,
murid-murid pergi dengar taklimat.
kumpulan dibahagikan kepada 4 tempat.

taman alam
pasir penambang
kelip-kelip,kampung kuantan
sempadan taman alam

aku and mak aku pergi pasir penambang naik bas.
ikut murid2 tuh.
then kitorang balik taman alam.
pegi amik kereta.

then,
aku,mak aku,cikgu eli,cikgu liana and cikgu yati.
kitorang pegi kelip-kelip bukit kuantan.
ikut grup,ape tah namenye.
ngeheh.
:P

duduk kat situ sampai tengah hari.
lunch pun kat situ.
then pegi masjid nak solat.

lepas tuh,
kitorang ramai2 pergi pasir penambang.
aku,mak aku and cikgu2.

kitorang ikut abang asyuk and the group.
pergi kat area seafood kat kuala selangor.

asyuk bawak pusing sekitar tuh.
kitorang jalan kaki jeh.
agak jauh.
:)

and seriously,
orang2 x jaga alam sekitar.

ade 1 rumah nie,
depan,blakang and bawah rumah die.
penuh ngan sampah sarap.

dekat depan umah die ade macam2.
pampers,limau,tayar,sampan.
ngeh.
banyak gileh.
bawah rumah pun same.

diorang nie mcm xde tong sampah an ?
then dorang salahkan kerajaan.
sebab xde sape dtg kutip sampah.
gah.

lepas tuh,
jalan2.
tengok tasik yang tersumbat.

pergi 1 rumah yang lain nie,
rumah die sbelah sungai.

erm,
agak menggelikan tau benda nieh.
:P

die dah guna toilet.
die flush kan ?
segala najis2 tuh jatuh kat bawah rumah die.
die xde tong sendiri.

so rumah die dipenuhi najis2 sendiri.
aku and cikgu2 pergi tengok bawah rumah tuh.
and kitorang macam gileh nak muntah.

cikgu lyana : uuuu ! choclaty choclaty ! hahah.
aku : ehh.geli gileh.rase mcm x sanggup nak mkn coklat lagi.hahah.


and,
najis die tuh mengalir ke sungai.
omg,
eww ? 
YEAP!

aku pun mcm dh x selera nak makan seafood.
gah.


lepas tuh,
sementara tunggu bas datang.

kat tepi jalan tuh ade gerai jual air kelapa.
so mak aku ajak semua murid and cikgu2
pergi minum air kelapa.
mak aku belanja
:)

air kelapa die sedap.
fresh gile.

andd aku AMAT BERTERIMA KASIH kepada makcik tuh,
total semuanya :

26 biji kelapa
7/8 air tebu.

so rm 40.50.
but makcik tuh bagi rm 40 jeh.
sbenarnye,
rm 40 untuk semua tuh.
murah gileh weh !

dah lah makcik tuh bagi mak aku
5 biji kelapa untuk bawak balik
minum kat rumah
semoga makcik tuh dimurahkan rezeki
:)

lepas tuh,
kitorang balik taman alam.
minum petang.

murid-murid pergi dewan.
ade sesi soal jawab.

then dorang balik.
so aku pun balik lahh.

memang penat gileh weyh tahap gaban !
:)

No comments: