Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Monday, February 2, 2009

mangrove ( day 2 )

hahah.
hari nieh pergi lagi.
i mean,
hari ahad.

best ohh ikut mak aku.
x menyesal aku ikut.
:)

pagi tuh aku bangun pukul 7.
bangun jeh,aku terkejut sebab aku dah lambat.
before that,
aku tidur pukul 4.

ingatkan x nak tidur terus.
sebab hw berlambak-lambak.
tapi akhirnya,
aku rebah pada pukul 4.
hahah.

bangun tuh,
cepat2 siap.
sebab dah janji nak pegi jog ngan khaleeda,amri and cousin die.

tapi kak ida kluar lambat.
sebab mak die suruh tunggu hari terang skit.

so akhirnye,
pegi pukul 7.30.

dah sampai taman besar.
jumpe amri and cousin die.
then kitorang joging.

aku and kak ida jog 1 round jeh.
amri and cousin die jog 2 round.

aku and kak ida stop kat pondok tuh.
kak ida dah siap baring lagi.
hahah.
ngantuk punye pasal.
:P

then aku balik around 8.30
sebab mak suruh balik siap2.
pukul 9 dah nak pergi.

so aku pun balik lahh.

siap2.
tibe2 mak aku sampai.
die dah pergi jemput kak nazeen kat ktm rupenye.

so kitorang pun terus pergi.
kitorang ambik adriana kat umah die.
sebab die kate die nak join.
baguslahh die join,
aku ade kawan.
:)

then kitorang pergi sarapan kat bandar baru.
baru bertolak pergi taman alam.

dalam kereta tuh,
aku and adriana asyik dengar lagu jeh.
macam2 lagu sedih dalam phone die.
aku pun layan lah.
hahah.
:P

then aku cakap kat adriana.
aku nak tidur jap.
x  tahan.
so die pun nak tidur.

mase aku tutup mate tuh,
aku teringat kisah pagi tadi mase jog.
ade 1 kisah lawak.
but aku x nak crite.

mase teringat tuh.
aku tersengih-sengih.
but aku tutup mate.

adriana : hoi ! tutup mate pun bleh sengih-sengih ke ? hahah.
aku : HAHAH.ko nampak ek ? malu gileh aku doee.hahah.
adriana : yelah.aku nampak ko tutup mate but sengih-sengih.aku ingatkan kawan aku nie gile.
aku : hahah.aku cume teringat kisah pagi tadi.aku sengih lah.ngeheh.

hahah.
sampai skang aku masih gelak.
:)

then,
sampai kat taman alam.

harini,
dorang takde pecah gi mane2.
semua group ade kat taman alam.
sebab ade aktiviti re-planting.

so,
aku,mak aku and adriana masuk hutan kat taman alam tuh.
kak nazeen x ikut.

kitorang jalan agak jauh.
sebab benda tuh ke dalam.

then nampak murid-murid tengah bersihkan but,
yang dorang pakai untuk tanam dalam lumpur tuh.
hahah.

memang best doee.
aku nak join jugak.
maybe next time kooot.
:)

lepas tuh,
mak aku bawak aku and adriana.
pegi menara ape tah.
tapi yang bleh tengok semua skali.

so kitorang pun naik.
tangga die kecik lahh.

mase naik tuh,
aku tersadung and jatuh.
memang sakit.
sebab,
tangga tu pecah2.
x habis bina.
kulit koyak and berdarah.
:(

kat atas tuh,
nampak SEMUANYA.
kitorang nampak laut selat melaka jugee.
( selat melaka yek ma ? entah ? hahah )

tapi mak aku cakap selat melaka rasenye.
pastu kat tasik tuh,
nampak biawak.
gileh bapak besar.

mase nak turun tangga tuh,
hati2 lah an.
takut jatuh again.
hahah.

then kitorang pegi dewan makan tuh.
lunch.
then aku charge phone kat situ.
battery low gileh

then ade perbincangan.
dengan 12 orang murid yang terpilih
untuk press confrence.
:)

mase tuh faeezani pun ade.
die terpilih jugakk.

aku and adriana ade kat tepi mase tuh.
then mak aku tgh mintk num kat murid2 lain.
( murid2 terpilih jeh )

sampai giliran faeezani

mak : faeezani.ape no kamu  ?
faeezani : aduh acik.saye lupelah
mak : kamu x payah lah nam buat2 lupe pulak.cepat2
aku and adriana : hahahah.
faeezani : 017.....  ermm.acik,saye lupe.
mak : buat2 lupe pulak.xpe2,i'll wait for u.
aku and adriana : HAHAHAHAHAH

ayat " i'll wait for u " tuh buat aku nak pecah perut.
aduyaaai.
:)

dalam pukul 2 camtuh,
aku,mak aku,kak nazeen and adriana.
pegi naik tram.
naik bukit malawati yeh ?
KOT.

then die stop kat atas tuh.
ade banyak gileh monkeys
my freeen
:)

lepas tuh mak aku and kak nazeen beli makanan.
kacang panjang kot.
nak bagi monyet tuh.
sehat monyet tuh sebab makan sayur jeh.
hahah.
:P

mak aku bagi aku and adriana sikit.
tapi,
bile monyet datang kat kitorang.
kitorang menjerit.
hahah.
:)

so tugas aku merakam video dan ambik gambar jeh.
lame video tuh.

ohh3.
mase tuh,
jumpe monyet yang dukung babies die,
banyak lahh jugak.

then ade 1 monyet nie,
mak die warna hitam.
anak oren+silver.

lepas tuh,
mak aku cakap.
itulah silver tail monkey.

aku pun menjerit !!
aku memang nak sangat jumpa monyet tuh.

akhirnye,
jumpe jugak.
alhamdulillah.
:DDDDDDD

then pegi ronda2 kat situ.
ikut jelah mane pakcik tram tuh bawak.
:)

then balik taman alam.

pergi smsks ngan mak aku,cikgu eli ngan adriana.
sebab hari sebelum tuh dah janji ngan nabil.
nak jumpe die,AGAIN.
hahah.

mase jumpe die tuh,
die tengah makan kfc.
die kluar2,
die ckp

nabil : aku tgh mkn kfc.mengacau tol lah die nie.
aku : ehh2 mamat nie.kire baik  aku dtg.kang aku balik baru tau.
mak : mama dh agak dah.hahah.
nabil : ehh jgn2.aku gurau jeh.jgn amik ati yeh sis.
aku : bluek! :P
adriana : HAHAHAH.

cikgu eli tgk jeh.
aduyaai.

then borak2.
macam2 kitorang borak.
pasal budak2 brp lahh bnyk.

dekat 2 jam kot kat situh.
hahah.
x sedar dh petang.

then aku bagi die coklat.
2 bar.
1 aku punye,1 adriana punye.
sebab hari tuh burfday die.
so bagi lahh adiah.

then mak aku ajak balik.
nabil ajak hangout hujung minggu nie.
pegi main boling kot.
die rindu main boling.
hahah.
aku okey jeh.
:)

balik taman alam.
mak aku bincang2 ngan cikgu2 and staff lain.
pasal press confrence tuh.

then.
akhirnya.
balik !

mase tuh,
agak sedih.
sebab x dapat jumpa faeezani lagi
hahah.

but mak aku cakap,
for the next activity,
aku bleh join AGAIN.

14 and 15 feb KOT.
hahah.
gileh lah aku nie.

then balik.
dlam kreta tuh aku tidur.
sebab penat sgt.
hahah.

hantar kak nazeen and adriana balik.
kitorang pun balik

THE END

:)

No comments: