Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Friday, February 6, 2009

asrama

isu asrama again.
hahah.
x abis2.

haih.

kalo kecik2 dulu,
aku selalu cakap ngan mak aku.

" bile besar nanti,kite nak masuk asrama.kite nak jadi doktor.nak gaji besar macam doktor ezani.kite nak pegi study kat luar negara.nanti mama hantar eh ? "

:)

hahah.
bile ingatkan balik.
aku menangis.

besarnye harapan aku mase kecik.
memang aku nak jadi doktor.
dan aku nak penuhi impian mak aku.

dulu,
kakak aku masuk asrama.
tapi mase die form 2,
die kene keluar asrama.
sebab abang aku sakit tenat.

abang aku pulak x dpt masuk asrama.
sebab die selalu sakit.
nanti xde sape nak jage die.

so harapan tinggal pada aku.
dan memang harapan aku nak masuk asram mase kecik.

aku nak jadi doktor.
gaji besar.
nanti boleh bawak mak aku melancong luar negara.
aku dah penat tengok die sedih,merana.

mencari duit,
untuk menyara kami anak beranak.
ayah kandung aku dah lama x bagi duit.
huh.
entahlah,
die buat macam die x ade anak.
padahal,
die ade 3 ANAK.
haih.

mase aku kecik2,
aku selalu gembirakan mak aku.

ape dah jadi bile aku besar ?


mak aku selalu cakap.

" mane little girl mama yang selalu happy?yang selalu gembirakan orang sekeliling ? "

setiap kali mak aku cakap macam tu,
air mataku akan menitis.
:((

kenapa aku degil ?
mak aku buat untuk mase depan aku.

mak aku bersusah-payah cari kan aku asrama.
nak aku berjaya.
kenapa aku x hargai ?

aku begitu BODOH.
sangat3 BODOH.

*sigh*

dan sekarang.
walaupun aku berada dalam keadaan confuse,
tapi.
hati aku telah mengatakan.

60% asrama.
40% smkbrp.

so,
lebih asrama kan ?

kemungkinan aku akan pegi asrama.
entah lahh.
aku berubah fikiran,
nak pegi asrama.

tapi,
aku sayangkan brp.

tapi,
aku lebih sayangkan future aku.


kita tunggu dan lihat jelah.
kita tunggu keputusan keluar.



bon voyage~
:)

No comments: