Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Sunday, January 10, 2010

eh i think i need your help.

hey hi hello (:


mama , fatin , kaklong


suraya , mama dengan abang ngah dah bersependapat.

errr apa dia ?

you dont have to go through form 4. bila awak dah habis pmr, awak pegi amek exam O-level kat British Council, if awak pass, umur 16 tahun awak boleh terus amek A-level. by 17, awak dah habis A-level, boleh pegi study abroad.

OH :o macam mana nak study ?

beli books dia, study sendiri kat rumah.

kalau kat rumah , lagi la tak study.

hm yeah agak lah. tapi ... tahla. gimme time, i need to think.

its quite risky. tapi fikir la dulu. tell me when you're ready.



KORANG KORANG, APA PENDAPAT KORANG ? aku speechless o.0

i mean, aku tahu mama dengan abang ngah punye plan tu memang bagus, awesome. sebab bila aku habis awal, boleh study abroad amek course medic awal, aku akan habis study awal. dapat keje awal, kahwin awal. CEH BONGOK SEMPAT MENGGATAL PULAK, SERIOUS MANGKUK.

okay back to the main story, aku sumpah tergamam. tak tahu nak bagi jawapan apa. aku memang nk buat apa yang macam mama cakap. tapi nanti hidup berubah. like, aku tak lalui hidup macam orang lain. aku tak rasa masuk form 4 and takut new subjek macam orang lain. tak dapat rasa stress study upper form macam orang lain. tak dapat nak kongsi debaran masuk hall untuk SPM macam orang lain. tak dapat rasa debaran nak amek result SPM macam orang lain. tak dapat rasa enjoy habis sekolah macam orang lain. and macam macam lagi aku tak dapat rasa, kan kan ? siapa setuju sila angguk kepala atau buat happy feet.

tapi, SIGHS tahla sekarang perasaan aku confuse macam awal tahun 2009 masa buat decision nak terima tawaran asrama tu ke tak. macam ni lah susahnya. tapi aku rasa amek exam O-level is better than masuk asrama kan ? haih aku ni nampak je egois , DALAM HATI haih macam budak 2 tahun kot. EH AKU MENGAKU =="

aku taknak masuk asrama form 4, aku takut nanti aku nak balik AGAIN ( ==" ) and aku akan kecewakan hati mak aku , AGAIN. aku akan bazirkan barang-barang yang dibeli. and aku akan jadi , haih HIPOKRIT. which aku telah jadi selepas aku balik dari asrama, menyebabkan bencana telah berlaku. HEH SEJARAH.

kena belajar subjek upper form SENDIRI kat RUMAH ? haih aku tak yakin dengan diri aku. if kakak abang aku mungkin boleh, dorang bersemangat waja * Cehh * dorang dah power dengan mind over body. aku baru halfway doh. heh. aku risau kang nanti aku tak dapat nak faham and hafal and stuff.

and berani ke aku pegi study abroad, InsyaAllah, umur muda camtu and sorang-sorang ? bersemangat kental ke budak gedik ni ? ish.

but again, amek exam tu gives me bright future. bagi mak aku kegembiraan dan kebanggaan.

kalau korang rasa korang ada pendapat yang nak diberi, DIALU-ALUKAN untuk comment dan meninggalkan pendapat. sebab aku MEMANG perlukan. terima kasih.


im off, baru balik dari Kemaman, Terengganu. nak kemas beg untuk sekolah and tengok tv dengan family, byeeee <3

4 comments:

iugjug said...

Salam Fatin, TEPUK DADA TANYA SELERA. Kalau dah bersedia apa salah nya.Cuba list down pro dan kontra, tengok yang mana satu lebih baik. Fatin jer yang kenal diri Fatin sendiri kan :)

Norfatin Suraya said...

wslm. fatin akan cuba, thank you kaklong :)

iugjug said...

eh, kenapa mak komen guna kaklong punya ? :O

Norfatin Suraya said...

oh itu mak kaklong ke. ingatkan memang kaklong. hahaha.