Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Wednesday, August 12, 2009

eh ?

pagi tadi tk sabar nak pegi sekola, cos harini cikgu banyak takdeee. pegi lawatan koperasi, hehe. sampai sekola, aku and mariam pegi cari kak fiza, cakap yg kitorang tkleh pegi, kak fiza cakap takpeee, dah age pengganti kut. so kitorang cakap tenkiu and terus pegi perhimpunan. jumpa kak linaa jap, pinjam buku. hee.

masuk kelas tak belajar sampai mase ke 4. kitorang pegi makmal bahasa. tuu pn tk belajar, cikgu suh buat keje sendiri. lepas rehat waktu agama, aku duduk kat kelas sebelah. kitorang main permainan budak2, abc laa memory laa. but best ! (: then tetibe dorang sume lari keluar kat perhimpunan. kitorang pun pelik, asal sume pegi perhimpunan. then baru dengar loceng kecemasan bunyi, adoii kene beratur kat tengah2 panas tuu. aiseh, and cikgu cakap masa kitorang amek is 9 minits. sepatutnya cuma 5 minit. so nanti maybe ade praktis lagi kot. then kene balik kelas sendiri cos kelas rk1 kene tolong teacher annie kat dewan, susu meja kerusi untk budak2 nak exam. so balik kelas sendiri then cikgu syarifah mamat marah2 cos dorang bising, terus sume senyap lepas tuu.

tetibe luqman datang, panggil kelas kitorang pegi dewan. tk cukup tenaga nak tolong. so aku pn pegi laa dengan mariam sekali jalanjalan. sampai sane tolong angkat meja and susun kerusi. time tuu tk penat sangat cos angkat tuu sikit jea, dah biasa. but then teacher suh angkat sume kerusi plastik keluar. dah laa banyak GILAA kerusi plastik uh. okayy la aku bleh angkat. rmai jugak angkat banyak2 esp haziqah ariffin. aha banyak seh die angkat. then kitorang kene asingkan kerusi, merah tangga near dewan, biru tangga sebelah sana.

so aku pegi uruskan tangga bahagian kerusi biru. kerusi biru memang banyak gila so kitorang campurkan, jadi laa tinggi kerusi tuu en. aku banyak angkat kerusi biru tuu dengan taufiq, lepastu dorang sume jerit ' WHOA WHOA WHOA ' kuat nak mampus. awang dengan baiknye cakap ' eh korang nie memang sesuailah, bf dengan gf '. then yang lain sumaa ikut. an-nisaa, zulaikha, khai and sape tah lagi memekak jerit banyak2. aku dengan taufiq gelak jea la, nak marah tkleh, sumanye kawan rapat (: tapi ade jugak laa ketuk awang. haha sian kau, padan muka ! ;P lepastu susun kerusi bagi muat, tetibe aku nampak ridha angkat kerusi biru dengan an-nisaa, aku pun jerit laa whoa kuat2. saje nak balas dendam xD lepas tuu sume pn ikut. haha nasib ah ;P

then dah penat susun kerusi merah and biru, memang agak lawa kut kitorang susun, tapi merah agak serabut sikit heee (: then sume balik kelas. aku and anis pegi amek buku latihan math and sambung kerja kitorang yang cikgu bagi. tapi lepas buat kerja kemas dewan tuu, memang penat gilaa ah. tapi penat berbaloi. best gilaa bila both classes bergabung. aku dapat rasekan semangat berpasukan bila all the girls angkat kerusi ramai2 and susun. walaupun sakit tangan sbb berat, tangan aku luka, baju and tudung kotor, pinggang aku sakit sebab kene cucuk kerusi yang haziq hilman bawak, but that is what you call FUN ! memang best sangatsangat. dapat kcau diorang, gelak marah diorang. aih, benda macam tuu TAK BOLEH ditukar ganti. aku tk rase menyesal tk ikut lawatan (: dapat exercise, spend time dengan frens. aku sanggup buat sume tuu balik esok, aku tk kesah. aih, miss them daaaaaaaaah (:

balik tuu hantar buku math then jumpe dorang. tetibe zie keluar nangis2. aku pun terkejut, bile aku tanye knp, die tkleh cite cos everytime die nk ckp mesti nangis. so aku let die cool down and die pegi call tok abah dengan mariam. so aku tanye laa an-nisaa ape jd, bile die cite kat aku bru aku paham why. lepas zie call tuu pn die cite kat aku, tkpelah weh sabar jea, aku pernah rase ape yang kau rase. but dont worry, kitorang still ade beside kau (:

No comments: