Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Friday, April 8, 2011

Meninggal Dunia

Salam.


Petang tadi dapat message dari Sheera Adam, dia cakap ada budak pendidikan khas meninggal dunia sebab kemalangan motor. Terus sedekahkan Al-Fatihah & buat macam biasa je.

Tapi petang sikit tu bila online, tengok semua orang macam kecoh kecoh pasal kemalangan tu. Setelah refer dari satu orang ke satu orang, rupa-rupanya bukan budak pendidikan khas yang meninggal dunia. Tapi... budak form 3, sama baya dengan aku, kelas 3 Ehsan.

Terus tersentak. Terkedu. Tergamam. Langsung tk sangka, tk percaya...

Dorang kata teruk, kemalangan motor. Ada dengar cerita pulak crash 3 motor sekali. & dorang yang nampak tadi cakap, mak dia ada kat tempat kejadian, tengah menangis teresak-esak...

Lagi aku tersentak. Macam mana agaknya perasaan mak dia ? Tiba tiba hilang anak tersayang dalam sekelip mata ? Agaknya apa moments terakhir dorang ? Ada tak anything yang arwah atau ibu menyesal tk sempat buat atau ucapkan ? Ada tak pesanan terakhir arwah buat orang orang tersayang sekeliling dia ? Apa perasaan arwah sebelum meninggal - dia dalam keadaan bahagia atau marah ? Apa harapan arwah ?

Ya Allah... Semua tu datang dalam minda aku. Semua sekali dalam satu masa.. Terus aku rasa takut & sedih. Rasa sedih sangat, walaupun aku tk berapa kenal arwah tapi arwah sama baya dengan aku. Aku rasa kehilangan seorang teman untuk berjuang dalam PMR tahun ni.. Ya Allah..

Biarlah identiti arwah dirahsiakan, untuk kebaikan semua.. Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang orang yang beriman. Takziah buat keluarga arwah. InsyaAllah kalau takde apa aral, mungkin pergi tahlil rumah arwah esok.. Al-fatihah.



p/s : im feeling exactly the same feeling masa arwah nublan meninggal 2 tahun lepas, Ya Allah :'(