Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Friday, September 16, 2011

I won't give up

" Ya Allah, sesungguhnya Engkau yang Maha Mengetahui segalanya apa yang tersirat dan tersurat. Sesungguhnya Engkau yang Maha Mengurniakan, yang Maha Mendengar. Maka Ya Allah, aku hambamu yang lemah, memohon kepadamu Ya Allah, Engkau kurniakanlah kekuatan buat hambamu ini. Engkau cekalkan lah jiwaku, tabahkan lah hatiku serta kuatkan lah semangatku. Andai mampu aku ubah takdirku, izinkan lah aku. Andai aku telah jauh dari-Mu, bawalah ku pulang. Ya Allah, Engkau yang Maha Pengasih, andai ada jodoh antara aku dengan si dia, maka Engkau panjangkan lah jodoh kami agar kami mampu mengikat hubungan kami dalam satu ikatan yang sah. Agar kami mampu menjadi yang halal antara satu sama lain. Kau izinkan lah supaya hubungan kami indah seperti dahulu. Kau izinkanlah kegembiraan datang menjelma dan kesedihan pergi membawa diri. Engkau izinkanlah agar kami bersatu. Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha Mendengar, Engkau Maha Mengasihani. Aku mohon kepada-Mu Ya Allah... Amin Ya Rabbal Alamin "






Yakin. Ye, aku perlu yakin dengan kuasa Allah & diri aku sendiri. Walau apa pun terjadi, aku telah berjanji, selagi hayat dikandung badan, selagi ingatan mampu mengingati, aku akan tetap menyayanginya. Biarlah dugaan datang menimpa, biarlah mulut manusia berkata-kata. Aku hanya perlu yakin. InsyaAllah.










I promised you. We said pinky swear, we said purple swear. I hope somewhere deep inside your heart, there's still place for me. There's still my name. & as for me, I won't leave your heart. And you will remain strongly, inside my heart. 

1 comment:

Heritage Hijab said...

hye dear,

barang-barang preloved yg cantik untuk dimiliki. take a look dear :)