Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Friday, September 16, 2011

God decides

Assalamualaikum :)


Fate. 


Everybody has their own fate. Either you like it or not, God have decided your pathway of life. When will you die, how long will you live, when will you reach your happiness and when will you fall in love. Everything, is God's will.


I can't run away from my fate. Nobody can. True that. But yes! You can change your fate. Allah itu Maha Adil. Allah itu Maha Mendengar. Sesungguhnya jika seseorang itu berusaha untuk mengubah haluan dan takdir hidupnya, maka dengan izin-Nya insyaAllah, segalanya akan terjadi. Kata Allah, " Kun Fayakun " bermaksud, maka jadilah. ( correct me if i'm wrong )


Kekuatan. 


Kekuatan jiwa dan raga bukan lahir secara tiba-tiba. Bukan muncul entah dari mana. Bukan hadir menawarkan khidmatnya. Bukan jua hilang untuk kita mencarinya. Sesungguhnya, kekuatan itu harus dibina. Hati yang kental, semangat yang teguh dan jiwa yang tidak mudah rapuh. Sesungguhnya, satu resipi yang sangat susah untuk dituruti..




“Tidak ada  suatu musibah pun yang menimpa seseorang kecuali dengan izin Allah; dan barangsiapa yang beriman kepada Allah, nescaya Dia akan memberi petunjuk kepada hatinya. Dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.” (Surah At-Taghaabun:11)




Kan? Allah itu Maha Pengasih. Aku pernah terbaca dekat satu website ni, tk ingat lah sama ada ini ayat hadis atau surah tapi katanya, " Allah menurunkan ujian kepada hambanya kerana Dia merinudkan rintihan dan tangisan hambanya memohon bantuan-Nya ". Sesungguhnya, mengadulah kepada Allah..




Wahai orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan dengan sabar dan solat, sesungguhnya Allah bersama-sama orang yang sabar. [al-Baqarah: 153]




" Dan berilah berita gembira bagi orang-orang yang bersabar. "
- Al-baqarah, 155 -













Innalillah...

No comments: