Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Friday, July 1, 2011

What a lovely day

Assalamualaikum :)


Soooo today is the first of July ! :D Kejap saja dah July, rasa macam baru semalam wish June to bring back the essence of awesomeness, now its time to wish July the same thing hehe. 1st of July falls on friday, alhamdulillah :)

I think i had a pretty good day today. I mean, things around me are so lovely.

1st July hari jumaat, its like the first day of the month and hari jumaat pulak. I dont really know why it is that special tapi sebab hari mulia kot :) A good way to start a new month. Haha dont mind me, i cant even understand what i said.

Woke up at 6 :) Biasanya pukul 6.30 baru bangun lepastu 7.20 baru kelam kabut keluar rumah heh heh xD Mandi, solat & turun untuk sarapan. AAAA rasa bahagia sangat dapat sarapan pagi, sebab dah lama tk sarapan pagi haha x) Lagipun biasanya sarapan ikut mood -.- Memang tk suka sarapan pun sebenarnya sebab nanti muntah haha.

Around 7.15 keluar rumah and terus beratur. Sangat excited sebab ada ceramah isra' mikraj! Hihi kitorang semua hoping untuk pak uda lagi yang bagi ceramah macam sebelum sebelum ni, tapi kalini dorang tukar ustaz o.O Cant recall what is his name, tapi suara dia bapak sedap (y) masa dia baca surah-surah tu, pergh meremang bulu roma okay.

At first macam really awkward masa dia buat jokes tapi lama lama memang lawak ah jokes dia haha. Ada sekali tu dia cerita yang masa zaman sekolah sekolah ustaz ni dulu, dia dengan member dia selalu kutuk kutuk cikgu, ada satu cikgu tu kulit hitam lepastu dorangg panggil cikgu tu kicap. Haha serious wehhh aku tk tipu aku gelak kuat gila sampai kena tutup muka sebab malu sangat T___T Lepastu boleh pulak panggil pengetua sendiri kodok ! Hakhak nak mampus sakit perut aku gelak.

Sedar tk sedar dah pukul 9.20 T___T Which means time's up. Okay shoo sad sebab ustaz ni macam lawak and macam best je dengar ceramah dia. Oh wait bukan macam tapi memang hahaha. He's so full of stories y'knowww. Memang sumpah tk kering gusi and tk mengantuk dengar ceramah dia.

Since masa dia habis ceramah tu ada satu lagi period sebelum rehat, which is PJ for my class so kitorang terus head padang sekali dengan beg sekolah -.- Alasan semua malas nak naik turun banyak kali heh heh semua sungguh berat bontot. Woi fatin kau cakap orang padahal kau pun malas nak naik atas -_____- Sekali dengan buku rujukan aku hangkut pi padang lepastu buku tah kemana tuan punya buku entah kemana -.-

PJ kali ni best (y) Small groups lawan untuk bola tampar. TAPI SERIOUS MAIN MACAM BANGANG haha. Main pukul pukul macam apa je aku rasa kalau adik aku yang 4 tahun tu main gerenti dia menang hekhek x) Tapi memang banyak gila gelak sampai aku rasa lenguh otot otot mulut aku. Everytime group belah sana kalah kitorang jerit ' Boooo! ' everytime group kitorang kalah dorang pulak buat benda sama. Berapa ratus kali entah ulang menda alah tu haha xD

Oh yes kami hangkut beg dengan segala buku dan file ke kantin sambil makan haha.

Lepas waktu rehat ada agama dua masaaa. Ustaz amin macam badmood je o.O kitorang semua diam, cuak ah weh nak memekak sebab ustaz paling sporting aku pernah jumpa tengah badmood ni, so perangai kena baik baik jugak hehe. Kena buat presentation, ikut tajuk ustaz bagi. Group aku dapat apa eh ? Lupa tajuk tapi something got to do with zikir. Masa tengah buat presentation tu, boleh pulak haziq azfar ajak aku lawan ku ci pak.

Yes, i'd never say no to ku ci pak hahaha.

Tengah tengah presentation depan kelas tu, aku lawan kucipak dengan haziq azfar -____- Tapi versi silent mode hehe. Classmates yang lain semua perasan so instead of tengok kitorang buat presentation, dorang tengok aku lawan kucipak dengan haziq pulak hekhek. Sempat main dua game je sebab taknak ustaz sedar so kitorang seri 1 sama. Hihi

Science for the last period.

Hajiqah balik sekali & tumpang kat rumah sebab kitorang ada tuition in the evening. Balik tu terus mandi, solat and makan. Mak masak rendang daging, sangat sedap wooo (y) Lepastu online sekejap and we both decided to sleep zzz (y) serious aktiviti paling best untuk dibuat. Terjaga bila dah pukul 5 lepastu kitorang sambung tidur balik. Pukul 5.30 pun terjaga tapi tidur balik. Sekali bila tengok jam pukul 5.45 baru terkial kial bangun nak solat asar. Tusyen pukul 6 ni ! HAHA kami memang muka biasa lambat ~

Malam tu pulak mama order pizza untuk semua orang makan. Alhamdulillah, kenyang perut aku. Memang dah buncit dah pun ni hahaha peduli hape, janji bahagia gitu :D

Seeeee, told you i had a wonderful day. Phewww penat aku menaip macam karangan PMR padahal karangan exam aku pun tk sepanjang ni fuh fuh fuh. Alhamdulillah, god blessed for this wonderful day :) Had so much fun with my angels and lovelies.

Oh & boo is back from camp and he's no longer busy starting next week. So no more reaching heart after this muahaha


Till then, xxx

No comments: