Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Saturday, October 30, 2010

This is over the limit, I cant take it

Yo.

Okay aku dah tk kesah apa korang nak cakap, I'm gonna tell the truth.


Semua orang dah tahu, minggu ni minggu exam untuk form 1 & 2. And as usual, everytime exam besar, students sesi pagi kena turun sesi petang. So kitorang exam kat sesi petang for a week.

Hari rabu haritu, aku and few students lagi bawak phone. My intention of bringing phone is just because. But it is different for other students. We kept our phone in the store cos we somehow know, there might be spotchecks in the evening.

So yeah exams macam biasa. Agama & Science. Mula dengan sains paper 1, lepas sains paper 1, aku pergi solat dengan haziqah, if tk silap. Lepas habis solat, tengok tengok dorang dah bawak naik paper bag yang kitorang simpan phones tu. Aku cakap jangan, taknak amek but dorang amek jugak, so nak taknak kena lah jaga barang sendiri.

Masa sains paper 2, exam macam biasa.

Masa paper agama, aku macam tk sedap hati. Tapi jawab jelah macam biasa. Fushh paper agama susah -.- Oleh sebab tk dapat jawab, aku ingat nak pergi solat asar dulu, tenangkan hati mintak petunjuk. So yeah, aku pergi solat asar sorang-sorang.

Lepas solat asar, balik je kelas, tengok tengok phone budak budak lain dah kena rampas. Rupanya, dorang meniru. 3 orang yang meniru. Tiba tiba, sorang lagi kena sebab dia tengah dengar lagu, and budak belakang dia terpaksa bagitahu nama dia sebab dorang ada message sebelum tu, for paper sains.

Aku masa tu dah cuak dah. Yelah aku tk meniru tapi aku bawak phone. Tapi kitorang steady, jawab macam biasa. Tetiba after semua dah cool down, ada seorang hamba Allah ni, yang phone dia kena rampas jugak, entah apahal siot nak mati kot dengki dengan aku, dia pergi bagitahu cikgu yang report tu yang ada sorang lagi. Ustazah tanya siapa, so apa sebut nama aku.

Aku memang dah agak, mesti kawan makan kawan punya. Padahal aku tk terlibat.

Tapi takpe ah, aku redha je lah sebab aku memang bawak phone. Tapi yang paling bengang tuh, PAPER AGAMA KENA TARIK SEKALI, WALAUPUN AKU TAKDE BUAT KESALAHAN, AKU TIDAK MENIRU.

Apa perasaan korang kalau korang dihukum atas kesalahan yang korang tk buat ? Eee orang bodoh jelah tk marah.

I dont give a shit about that phone, cos i can somehow get a new one or whatever. Tapi paper agama tu, celah ceruk mana aku nak cari ? PERGH TIME TUH MEMANG AKU DAH SUMPAH PANAS MENCECAH SUHU MAKSIMA.

Sarang tebuan jangan dijolok, buruk padahnya kak.

The next day, pagi pagi lagi aku dah datang sekolah dengan parents, nak jumpa pengetua. Memula aku masuk sekali dengan parents, explain. Then pengetua suruh aku keluar, nak jumpa parents je. Lepastu parents keluar and balik, mama peluk aku and wish goodluck untuk paper petang tu, aku pulak masuk dalam jumpa pengetua.

Pengetua cakap nak jumpa kitorang semua, petang tu. So around 4, kitorang terus pergi jumpa pengetua. Fush lama dalam bilik pengetua.

Long story short, pengetua tk boleh buat any decision for now. Kena bincang dengan ustad amin, cikgu azman and ustazah khairiah. Mungkin, by 8 November dapat jawapan.

SO untuk semua orang yang taktahu the real cerita, THIS IS IT. Korang takyah buat perangai macam vavi pergi canang satu dunia cerita tk betul. TAHU TAK DOSA MEMFITNAH TU SAMA DENGAN DOSA MEMBUNUH ? Perangai jangan cam taik sangat, benci haku.

AKU TK MENIRU AND THATS IT. Jangan cabar ego aku, boleh sampai tahap maksima and korang bakal menyesal nanti. Baik baik boleh, melebihi batas jangan, macam aku cakap, sarang tebuan jangan dijolok, buruk padahnya.

Takyah nak cop aku sekali sebagai budak meniru, taktahu cerita betul shut up !





Setiap orang ada tahap kesabaran masing masing.

4 comments:

acer902 said...

;O manusia memang camtu~ theres nothing you can do about it....just prayy yang cikgu u smue okay ;D

Norfatin Suraya said...

thanks fr standing by my side, im (: yeahs i know, i wont stop praying. again, thanks buddy :')

iza ;) said...

hidup penuh cabaran, sabarlah satu jalannya..
sebagai seorang kawan yang baik, kita tak sepatutnya buat macamtu..
Sama2lah kita berdoa moga Allah menunjukkan siapa yang benar dan siapa yang salah ;)

Norfatin Suraya said...

InsyaAllah :') thanks kak iza (: