Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Saturday, October 30, 2010

Kemaafan

Assalamualaikum.

Jawab ea , ta dapat dosa. Hehe.

Tajuk explains everything. Yeahs, kemaafan.


Satu perkataan yang sangat mudah, dan simple. Mungkin mudah bagi sesetengah orang untuk lakukan, tapi kebanyakkannya susah.

Korang, aku tk tahulah korang baca ni ke tak. Tapi anyway aku tulis jelah. To those yang terlibat, and yang melibatkan aku sekali, you guys are forgiven. Yeah, memang aku marah and bengang, memang aku kecewa sebab korang libatkan aku. Tapi siapa aku untuk menghukum ? Tak, aku tk layak. Korang tk perfect, aku pun tak perfect. Semua manusia buat kesalahan kan. Again, korang memang dah dimaafkan.

Cuma tolong aku mintk, jangan letak harapan tinggi untuk aku layan korang macam kawan kawan dulu. Tolong jangan terlalu berharap aku akan kembalikan moments happy kita semua tu dulu. Yeah, aku sayang korang, memang sayang. Banyak benda kita semua dah share. Daripada aktiviti sekolah hingga lah ke aktiviti luar sekolah, banyak aku habiskan masa dengan korang semua.

Tapi disebabkan kawan makan kawan, memang aku susah.. Sorry.

Satu hari nanti, insyaAllah semua akan kembali normal. Sabar lah. Memang susah sangat aku nak terima semua ni ? Nak tahu sebab apa ? Baca apa yang aku hantar dekat tikus ( sorry, tknak guna nama betul ) and dekat kecik comel.



' yeah, semua sedih. memang SEMUA. tapi let me repeat, bukan ke aku patutnya sedih sangat and malu gila ? sebab aku cuma bawak phone. aku tk meniru, in any of the papers. kesalahan : bawak phone. tapi aku dicop oleh satu sekolah, sama meniru mcm korg. semua yg tanya aku mesti ckp , ' aku dengar cite kau kantoi hp meniru masa exam. citelah ! '. bayangkan apa perasaan aku ? Aku dihukum dan dituduh dan difitnah, atas kesalahan yang aku tk buat. yang aku takde kena mengena langsung. aku gaduh dengan mak aku, sebab benda ni. mak aku cakap, tak pernah dalam sejarah ada anak dia meniru or paper kena rampas. memang memalukan nama sendiri and keluarga. APA AKU RASA SEBAGAI ANAK ? YG MEMANG KESALAHAN TU AKU TK BUAT ? tpi aku TERPAKSA tanggung sekali sama macam korang. Sedangkan aku TAK MENIRU. Oh apa pulak aku rasa ? Jangan nak semua benda main assume. Tk semestinya sangkaan kita tepat. Aku malu. malu dengan semua budak2 rk, budak2 sekolah, cikgu2 and infact, family aku sendiri. AKU RASA HINA. Tapi wajarkah aku rasa mcm tu, atas kesalahan yang aku sendiri tk buat ? Korang mmg tkkan paham perasaan aku. SEBAB AKU TK BUAT ! tapi aku terpaksa tanggung sama macam ORANG YANG BUAT. SAMA ! Apa perasaan aku ? '


Dahlah, aku pun dah no comment. Tapi sejujurnya aku cakap kat sini, lepas ni aku defend diri aku. Susah aku nak bina balik kepercayaan aku. Bukan tk boleh tapi takes time. Anything korang perlukan bantuan aku, cakap jelah. InsyaAllah aku cuba bantu seboleh mungkin.

Korang, berdoalah untuk kejayaan kita berlima kays. Janganlah, cukuplah dengan semua selfish masing masing. Take care guys.