Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Thursday, November 4, 2010

Anonymous

Yo :D


Hakikat yang tak dapat ditolak, anonymous memang wujud dalam hidup kita semua. Bermacam jenis ; cemburu, dengki, kagum, hormat, benci. Tapi biasanya anonymous ni banyaknya yang negatif. Sebab tu dia jadi anonymous, pengecut kan ?

As for me, kalau anonymous untuk niat yang baik, atau sebab kita malu dengan orang tu, im very fine with it. Tapi susah la nak terima anonymous perosak kehidupan ni. Macam binatang perosak tanaman, petani mesti benci dan tak suka kan ? Cuba sedaya upaya nak hapuskan binatang binatang tu semua, sebab dia rosakkan tanaman.
Anonymous muncul kat tempat yang hanya boleh wujud anonymous. eh mestilah kan, kalau tak macam mana dia nak muncul hehe. Tapi paling selalu jumpa anonymous dengki ni dekat blog AND, formspring. nak tengok contoh nak tengok contoh ?






Hoho, tu baru sikit lah. Ramai lagi anonymous yang jenis macam ni. Jenis yang tk puas hati, tapi pengecut nak reveal diri sendiri lepastu kutuk belakang-belakang, sebarkan fitnah tak betul satu kampung, mencarut carut dekat kita. Silap hari bulan boleh ada darah tinggi sebab anonymous. Ada jugak yang cemburu dengan kita lepastu mulalah cerita macam macam, padahal aib sendiri tk sedar agaknya ?

Kebanyakkan yang jadi anonymous dekat formspring aku tu, banyak aku kenal. Based on this and that, match two and two so dapat lah jawapan dia siapa :) Itulah, nak menipu pun jangan guna akal kepala lutut. Ada akal kepala otak taknak guna. Eh tapi kalau dia ada akal kepala otak, mesti dia tak buat benda benda macam ni. So i guess dia mesti takde akal kepala otak. Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga.


Aku tk rasa apa yang aku cakap tu kejam pun nak dibandingkan dengan apa dorang cakap kat aku.
Tapi jangan risau, ni bukan nak balas dendam ke apa. Cuma meluahkan :) Lagipun ni blog aku, sukalah nak cakap apa kan. Tapi takpe, i dont really give a damn dengan orang pengecut macam ni. Why ?
Because i have these types of loving people around me :')




See ? Dorang tetap support sama ada kita sedar ataupun tak. So, buat apa nak kesah pasal segala anonymous haters yang sah sah cemburu dengan hidup kita tu ? Biarlah, korang sebarkan lah fitnah atau segala gosip yang korang rasa betul. Tapi yang sebenar-benarnya, hanya Yang Maha Esa dan orang yang melalui sahaja tahu apa kebenarannya :)


Fitnah itu sama dosanya dengan membunuh. So, fitnah lah aku dan kumpul lah dosa banyak banyak. Takpe, itu kau yang tanggung kan ? :) Oh tk lupa juga, dosa antara manusia. Dosa kau dengan aku sebab kau dah sakitkan hati aku. Tak lepas masuk syurga kalau aku tk maafkan. So apa nak cakap lagi sekarang ? Takpe takpe, tambah lah lagi dosa tu :)


Aku bukan lah ustazah ataupun orang yang alim, tapi aku peka dengan semua ni. At least, aku tak sibuk sebarkan fitnah tentang orang or mencarut kutuk maki hamun kesalahan orang tu. Bagitahu lah aku, siapa yang perfect di muka bumi ni pada zaman sekarang ? Hoho , N O N E.




Live life, love life ^_^


7 comments:

Siti.Khatijah said...

fatin sabar doh . budak ni salah pilih orang nak cari gaduh .

Anonymous said...

awak!kasihan laa..sedey2

naemah~~

Norfatin Suraya said...

khatijah : takpe, alhamdulillah aku masih sabar :) and yeah, memang dia salah pilih org. tunggu lah aku dah habis had kesabaran nanti (:

naemah : rindu awak ! Takpelah, doakan jelah kay :)

c'est.la.mademoiselle said...

just be patient, fatin. mmg dlm idop nie, ade org mcm nie. they just envy ur life. neway, just live ur life. do the things that you feel is right.



-AMALIN. ehhe, ur blog is cool :D

amira faqihah said...

agree :)

Norfatin Suraya said...

amalin : very the much thank you ! surely i'll try my best ;D anyway, no this blog aint cool at all. haha

twinkle, (:

Qamaruls said...

npe ngn saye tak penah ade anon comment pun... takde org nak dengki ngn saye ke.. hua3