Daisypath Anniversary tickers

aww, birds :)

Saturday, February 6, 2010

In the night, it still so lonely.

hey hi hello (:



Korang korang, mama masuk hospital lagi. Masa khamis petang, nak gugur jantung aku masa abang ngah call. Mama kena masuk Tropicana Medical, sebab tak cukup zat besi dan darah merah, menyebabkan kekurangan oksigen. So mama tak boleh bernafas and almost pengsan.

Semalam, abah datang jemput aku abang ngah adik dekat rumah waktu petang, nak pegi lawat mama. Nasib baik mama dapat bilik sorang, boleh sofea main sendiri, takde la ganggu pesakit lain. Kitorang sampai je terus kemas bilik sebab bilik bersepah, jaga sofea yang lari macam tak pernah lari, jaga mama mintk urut. Then aku dengan kaklong pegi solat maghrib, abah abang ngah adik balik rumah sebab sofea ngade nakal sangat, mama pun nak rehat.

So aku dengan kaklong jela stay masa tu.

Duduk borak borak dengan mama. Sambil tunggu abang wan dengan atuk nenek cousin suma datang. Masa semua dah sampai, mak ( kakak mama ) suruh kitorang semua duduk kat penjuru bilik, adik papa ( suami mak ) nak doa doa mende tah. sebab dia kata mama kehilangan banyak darah, mungkin hantu raya hisap :o

Haih aku bukan tak caye benda benda halus, aku tak caye mende yang dorang gunakan ni.

Tapi budak kecik kan, apa boleh buat. ikut jela kalau itu dorang rase salah satu penyelesaian. Aku duduk diam jela tengok. Bila suma dah balik, aku kaklong abang wan pegi kedai mamak, mama mintk tolong bungkuskan air milo tarik panas, dalam cawan. So kitorang pergi bungkus air milo tarik.

Tapi sebab kedai mamak takde jenis bungkus cawan, kitorang pegi 7E kat Shell Kota Damansara, nak amek cawan slurpee satu, dengan beli coklat Zip mama.

Sumpah aku cakap kurang ajar ah pekerja2 situ. sekali kene dengan aku dengan kaklong, terdiam. Aku bukan jenis mulut jahat, mulut suka mencaci maki orang tu. tapi bila kau dah tahap melampau, aku pun ada limit. Dahla kitorang penat, kau buat perangai mengalahkan setan. Nak charge tu charge jela, takyah ah nak ejek ejek. pergh aku rasa nak sepak je muka kau laju laju. Kitorang dah bengang gila, terus belah camtu je.

balik hospital, uruskan barang mama sikit and tunggu doktor kejap. Bila doktor tu dah habis check mama, dia kata nanti ada satu lagi doktor pakar jantung akan datang nak check mama. So mama suh kitorang balik dulu cos doktor sorang lagi tu mungkin lambat. Masa kitorang otw nak pegi lif, doktor tu kat kaunter nurse, dia suruh kitorang tunggu dulu sampai doktor pakar tu sampai, sebab mama MUNGKIN akan ditukarkan ke wad ICU.

So kitorang balik bilik mama and tunggu doktor tu. Disebabkan terlalu penat, kaklong tidur atas kerusi, aku tidur atas lantai. Dah tak kira ah, dah ngantuk tahap gaban. Tetibe doktor pakar tu datang, dengan keadaan mamai tu kitorang bangun, nak dengar doktor explain.

Dah habis check check check, doktor bagi ubat tidur kat mama and kitorang kemas kemas nak balik. Masa tu dah pukul 1 T________T and aku dengan kaklong je dua orang balik rumah , kaklong drive. Kitorang tersesat kejap, sebab kaklong tersalah masuk simpang. ' Ter ' masuk kitorang kejap dekat uptown Kota Dam xD

Around 1.15 camtu, selamat sampai rumah alhamdulillah. Mandi terus terjun sebab dah ngantuk gila.

Pagig tadi masa tusyen, tak terkira berapa kali aku menguap. Sejuk + Ngantuk + Lost Focus = Tidur yang lena.
HEHEH byebye nak pegi uruskan diri, kejap lagi nak pegi hospital pulak.



P palang S sumpah cerita post ni bosan kan kan ? aku macam dah hilang skill CEHH =="

2 comments:

Hilman Hashim said...

Salam Fatin, harap mak fatin cepat sembuh. Amin

Norfatin Suraya said...

Wslm. thank you, amin (: